Sedapnya Cadbury Oreo Milk Chocolate.

By Cikla Shahril - September 08, 2017

Sebelum tu, rasanya semua dah tau kot yang coklat Cadbury sudah disahkan halal. (klik SINI untuk detail). So, lepas ni korang tak perlu was-was dah kalau nak makan coklat ni. Cikla rasa para peminat tegar coklat mesti dah tau mengenai produk terbaru dari Cadbury ni kan. Kalau sebelum ni kita semua tau yang Cadbury ni ada macam-macam jenis, tapi Cadbury Oreo Milk Chocolate adalah yang paling best lah cikla rasa. 

Sedapnya Cadbury Oreo Milk Chocolate.
Sedapnya Cadbury Oreo Milk Chocolate.

Sebenarnya, cikla dah makan coklat ni 2 kali dah. Kalau pertama tu, orang cakap test rasa. So, kali pertama rasa memang terus jatuh cinta. Sedap sangat. Tapi kebetulan pergi kedai, terpandang cik coklat ni tersusun indah dekat rak dalam kedai tu, tergoda pulak. So, rembat dua keping. Sekeping, dah selamat 'dikerjakan'  oleh anak-anak cikla. Hehe. Suka deme.

Sebelum tu cikla nak bagitau, review dan pendapat ni adalah mengikut pendapat dan rasa tekak cikla tau. Mungkin lain orang lain pendapatnya, tapi bagi cikla Cadbury Oreo Milk Chocolate ni memang mantop, sedap dan lazatlah. Bak kata orang, makan sekeping mesti lepas tu nak makan berkeping-keping. Hehe. Tapi ingat, jangan makan berlebihan pulak. Cikla pun makan sikit je, buat rasa kata orang. Selebihnya, anak-anak yang habiskan.

Kalau sebelum ni kita dah jumpa banyak kombinasi yang dilakukan dengan oreo ni, contohnya dalam pembuatan ais krim. Betul tak? Tapi kali ni, kita jumpa dalam coklat pulak. Ternyata gabungan dan paduan coklat susu bersama oreo menghasilkan rasa coklat yang 'wooowww'. Memang sedap dan mengujakan.

Sedapnya Cadbury Oreo Milk Chocolate.
Sedapnya Cadbury Oreo Milk Chocolate.

'Smooth and Chocolatey. Now with it CRUNCH.'

Rasa lembut coklat, bergabung pulak dengan rasa crunchy biskut oreo di dalamnya memang kenalah dengan trademark ni. Bila kita kunyah coklat ni, memang terasa sangat kerangupan biskut oreo tu. So, pada yang belum rasa coklat yang sedap ni, korang boleh dapatkan ia di kedai yang berhampiran. Rasanya semua kedai ada kot, tak kiralah kedai runcit atau pasaraya kecik atau besar.  Cikla recommended this.

Cikla bagi 5 bintang-bintang di langit. Hehe. Psstt, teringat pulak cikla dengan iklan Cadbury yang alien berjoget tu. Adik Zara  bukan main minat lagi. Kalau tengok iklan tu memang tak berkelip matanya.

  • Share:

You Might Also Like

10 Comments

  1. Tak jumpa lagi.. Nanti boleh cuba kalau jumpa..

    ReplyDelete
  2. PC ada terpandang tapi belum mencuba lagi...

    ReplyDelete
  3. hehehe anak dara kinah pun suka cadbury oreo ni, bila lalu je iklan alien tu berjoget haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak-budak mmg suka coklat. Anak cikla pun suka iklan alien tu lebih-lebih lg si kenit Zara. Tak berkelip mata dia

      Delete
  4. Nampak sedap je tu😍😍

    ReplyDelete