12 March 2017

# just sharing and remind

The harder you work...

The harder you work... | Assalamualaikum wbt. "The harder you work, the luckier you get..."

Betullah tu. Sekuat mana kita berusaha untuk mencapai sesuatu, sepatutnya setimpal dengan apa yang kita buat. Jadi berusahalah untuk apa yang kita inginkan. Cepat atau lambat, hasilnya pasti akan kita dapat juga.


The harder you work...
The harder you work... Sumber Google.


Kalau kita memang nakkan apa yang kita mahukan, dah tentu kita bersungguh-sungguh dan berusaha untuk mendapatkannya. Orang cakap jangan hanya hangat-hangat tahi ayam... 

Bukan apa, kalau kita dapat apa yang memang kita nak dah tentu kita lebih menghargainya. Betul tak? 

Hargailah apa yang kita ada... Bersyukurlah.



7 comments:

  1. Yea memang betul CikLa.. Kita kena usaha dulu baru boleh bergantung pada Allah, sebab Allah sendiri pun mahu kita berusaha tanpa jemu.. Saya nak jemput CIkLa untuk join segmen saya.. =)

    http://starlavenderluna.blogspot.my/2017/03/segmen-awak-follow-saya-saya-follow.html

    ReplyDelete
  2. Betul...betul...betul...lebih sukar kita perolehi...lebih kita menghargai.

    ReplyDelete
  3. Ya betul ni cikla..
    Kerja sungguh2 gapai impian...
    No no hangat2 tahi ayam..
    Cheers.

    ReplyDelete
  4. rancang apa yg nak dilakukan dan set target sebelum mengusahakan sesuatu ^^

    ReplyDelete
  5. Wkmsalam.
    Siapa yang berusaha, dia dapat hasilnya.

    ReplyDelete
  6. Yes. Allah sangat suka dengan hambaNya yang berusaha. Cuma sometimes dia uji kita bagi nikmat lebih cepat atau lambat. Yang penting sabar.

    ReplyDelete
  7. Betul tu. Dah habis usaha berdoa dan tawakal padaNya. Dia tahu apa yang terbaik untuk kita.

    ReplyDelete


[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di arinillalove82@gmail.com.

[PENAFIAN] ciklapunyabelog.blogspot.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.