Tips pakai maskara dengan betul.

By Cikla Shahril - February 08, 2017

Orang cakap, nak bersolek ni pun kena ada teknik dan caranya. Ini termasuklah cara pemakaian 'pelentik bulu mata' yang betul. Bukan apa, nanti takdelah muka kita nampak pelik dan yang paling takut orang ingat kita hantu pulak. Haha. Tak naklah sampai macam tu sekali kan. So, cikla nak share 4 tips pakai maskara dengan betul.

Tips pakai maskara dengan betul.
Tips pakai maskara dengan betul. Sumber Google.

Korang jangan silap pulak. Pakai maskara bukan setakat untuk mendapatkan bulu mata yang lentik, panjang dan menjadikan kita nampak cantik tau. Pemakaian yang betul sebenarnya lebih penting. Inilah antara tips yang korang boleh praktikkan ketika memakai maskara. Jangan mengoles maskara hanya di hujung atau di bahagian tengah bulu mata. Cara yang betul adalah, oles maskara dari pangkal akar bulu mata sampai ke hujung supaya maskara tak bergumpal di bahagian tengah bulu mata. 

Ada orang mempunyai bulu mata di bahagian bawah yang pendek. So, jangan paksa diri mengoles maskara sebab nanti boleh terkena kulit kat bawah mata. Lagipun, ini akan menyebabkan mata jadi comot dan tak cantik sebab bahagian bawah mata jadi gelap. Bila dah oles maskara, tunggu sampai maskara kering. Lepas tu, baru oleh balik. Elakkan dari mengoles berulang-kali sebelum ia betul-betul kering untuk elakkan ia bergumpal dan bulu mata melekat pulak. Haru jadinya nanti, huhu.
Lepas ni takdelah kita buat salah masa nak pakai maskara ni.

Sumber Ruangan Sihat & Cantik.

  • Share:

You Might Also Like

7 Comments

  1. Paling tensen bila pakai maskara dia jadik berketoi2.. pastu bila dah lama pakai keliling mata hitam,... haduiii

    ReplyDelete
  2. Pilihan maskara pun kne btol. Ade yg skang ni trlampau nk bulu mata che ta, skali sapu smpai kelopak mata itam --'

    ReplyDelete
  3. dah lama sy x beli & pakai maskara. tapi, kalau sy pakai mmg sy oles dari akar hingga ke hujung 😄

    ReplyDelete
  4. airah suka pkai mascara.kekdng guna kad tu as base senang nak apply tak comot

    ReplyDelete