Biar Aku Jadi Penunggu, minggu akhir.

By Cikla Shahril - February 06, 2017

Siapa peminat drama Biar Aku Jadi Penunggu? Dah minggu akhir dah pun. Sekejap je kan dah nak habis. Cikla takde layan sangat. Kadang-kadang termiss jugak. 

Maklumlah, terkejar masa kan. Time maghrib dan time menguruskan askar-askar cikla tu. Faham-faham ajelah kalau mereka dah 'berpadu tenaga', memang ibunya kena ada lebih energy. Huhu.

Budak-budak yang sedang membesar. Macam-macam ragam dan perangai. Yang sorang begini, yang sorang lagi pulak begitu. Itu belum lagi adiknya pulak. Kalau 'mengamuk' memang habis satu kampung dengar jeritan batinnya. Haha.

Ok ok. Sebenarnya cikla bukan nak cerita pasal askar-askar cikla ni. Tapi cikla nak share drama Biar Aku Jadi Penunggu ni. Cikla percaya drama ni mesti ada peminat setianya. 

Biar Aku Jadi Penunggu, minggu akhir.
Janna Nick. Kredit google.

Memang setiap hari terconggok depan TV kan. Memang tak kan miss walau satu episod pun. Ni mesti penangan Ashraff Muslim berlakon balik kan. Betul tak? Memang dah lama kot si Ashraff Muslim ni tak berlakon. Peminat-peminat beliau mesti rindu dengan aksi beliau, wiwiwiwi. Cikla masa episod yang awal-awal, follow jugak drama  Biar Aku Jadi Penunggu ni. Lepas tu skip. Kadang tengok, kadang tak. Tapi minggu lepas cikla tengok jugak. 

Apa kes si Damia, ex-wife Afeef tu terhegeh-hegeh mengacau rumahtangga Afeef dengan Iffat yang memang dah harmoni dan bahagia tu. Memang watak Damia tu menjadi buat orang jadi marah kan bila tengok. Tahniah Mira Liyana, lakonan anda memang menjadi. Dengan gaya tergedik-gediknya. Uishhh, hangin tengok. Hihi.

Jom kita baca sinopsis sikit pasal drama Biar Aku Jadi Penunggu ni. Sumber SINI.

Drama : Biar Aku Jadi Penunggu. (28 episod).
Pengarah : Micheal Ang.
Pelakon : Janna Nick (Ifaat Hamani), Ashraf Muslim (Afeef Adwan), Miera Leyana (Damia Hani). 

Sinopsis; 

Ifaat Hamani (Janna Nick) dan Afeef Adwan (Ashraf Muslim) merupakan sahabat baik sejak di dari sekolah lagi. Bila Afeef dapat tawaran sambung pelajaran di luar negara, ibunya meletakkan syarat supaya Afeef berkahwin dahulu sebelum dia ke luar negara. 

Ibunya tidak berkenan dengan gadis pilihan Afeef seba  dia nakkan menantu yang solehah. Sebab terdesak, Afeef terpaksa menggunakan Ifaat Hamani sebagai batu loncatan.

Ifaat terkejut dengan lamaran Afeef sebab dia tak sangka sahabat baiknya mengajaknya berkahwin. Mula-mula dia memang ragu-ragu dengan lamaran Afeef, walaupun sebenarnya dia suka pada Afeef dalam diam. 

Afeef berjanji yang dia akan setia pada Ifaat selama dia di luar negara akan kembali ke Kuala Lumpur. Ifaat bersetuju dan berharap mereka akan hidup dengan bahagia seperti mana yang dijanjikan oleh Afeef.

Lepas tiga tahun tanpa sebarang khabar berita, Afeef pulang ke tanahair bersama seorang anak lelaki. Rupa-rupanya, Afeef telah mendirikan rumahtangga dengan Damia (Miera Leyana) di luar negara. 

Namun perkahwinan mereka gagal dan mereka telah bercerai. Hati Ifaat benar-benar terguris dengan apa yang telah terjadi dan dia menyambut kepulangan Afeef dingin. 

Sikap dinginnya membuatkan Afeef  berjauh hati dengan Ifaat, lebih-lebih lagi bila Ifaat selalu mengungkit sikap Afeef yang tak setia dan suka mungkir janji. 

Tapi, Afeef tetap berusaha untuk mengembalikan semula kepercayaan Iffat. Bila Ifaat dah bersedia menerima Afeet dan memulakan hidup baru, tanpa diduga dengan kehadiran Damia menjadi rengsa dalam rumahtangga mereka. 

Damia kembali sebab mahukan kembali cinta Afeef. Dalam masa yang sama pulak, Afeef suka Iffat punya hubungan sulit dengan orang lain sebab cemburu. Ifaat dituduh tanpa usul periksa membuatkan hatinya kembali terluka. 

Apakah kesudahannya? Nak tau kenalah tengok sampai habis, ok. Jom kita layan ost drama Biar Aku Jadi Penunggu ni. Best jugak.  Menanti Janji by Ronnie Hussein.

Sumber YouTube.

Oklah, jangan lupa tengok drama Biar Aku Jadi Penunggu ni sampai last episod tau kalau nak tau kesudahannya. Tapi cikla rasa mesti happy ending kan last nya. Mesti hero dan heroin akan live happily ever after, hehe.

  • Share:

You Might Also Like

4 Comments

  1. sy layan jugak citer ni tp xdelah tercongok jer...mmg termiss la jugak melayan askar2 sy tu....time tu la diorng nk menjerit2

    ReplyDelete
  2. Berminat nak promosikan blog anda sertai kami di Geng Blogger Nuffnang N Adsense

    https://www.facebook.com/groups/1340037192727642/

    ReplyDelete
  3. x layan citer ni. jarang dah tngk drama jam 7. kalau best sngt, baru layan

    ReplyDelete
  4. Saya baru layan minggu akhir nie.. hihi

    ReplyDelete