Ummu Sibyan, jin betina pengacau bayi?

By Cikla Shahril - September 26, 2016

Kalau bercerita pasal alam ghaib memang cikla tak pandai. Untuk mendapatkan kepastian yang lebih jelas, eloklah bertanya dan mendapat info dari yang pakar. Bukan apa, takut ilmu yang diperolehi tu mungkin salah. Nanti selamanya kita akan salah faham. Apa yang cikla share ni kalau ada yang salah korang betulkanlah ye. Tegur-menegur amalan mulia. Kita sama-sama mencari ilmu. InshaAllah.

Mungkin ada sesetengahnya yang tak mempercayai sesuatu yang tak boleh kita nampak dengan mata kasar, tapi kita kena ingat yang 'makhluk' tu memang ada. Terpulang pada kita nak menerima perkara sebegini mengikut pandangan masing-masing. Sejujurnya, memang pertama kali cikla dengar pasal jin bersama Ummu Sibyan ni. Tapi, mungkin jugak ada yang pernah dengar nama ni.

Untuk pengetahuan korang yang tak tau macam cikla ni, Ummu Sibyan adalah kaum jin betina yang suka mengganggu baby dan kanak-kanak yang berusia kurang dari 2 tahun serta wanita mengandung. Disebabkan itulah baby yang baru lahir perlu diazankan dulu supaya baby itu tidak diikuti dan diganggu oleh jin ini.

So, apa pulak kerja jin betina ni? 

Dah tentulah kerja dia mengacau dan mengganggu baby yang baru lahir dan kanak-kanak (biasanya kurang dari 2 tahun) serta wanita yang mengandung. Jin Ummu Sibyan dikatakan memiliki muka yang mengerikan dengan mata yang besar dan berjalan di dinding seperti cicak, dia juga boleh mengikat rahim wanita serta membunuh bayi yang masih dalam kandungan.

Seperti yang diceritakan dalam kisah “Jin Ummu Shibyan Dengan Nabi Sulaiman”. Jin ini berkata ia boleh memasuki dalam rahim wanita dan mengikat rahimnya serta menyumbat dengan tujuan agar mereka tidak boleh mengandung.

Nauzubillah.

Diceritakan juga jin ini masuk ke dalam perut orang perempuan yang hamil, masa janin di dalam kandungan mereka sedang membesar, jin ini akan menendangnya, maka berlakulah keguguran dan jadilah rahimnya kosong semua.

Uishhh, takutnya cikla dengar.

Ummu Sibyan, jin betina pengacau bayi?
Ummu Sibyan, jin betina pengacau bayi? Sumber Google.

Ada beberapa tanda yang menunjukkan baby terkena gangguan jin Ummu Sibyan, iaitu  baby akan menangis menangis tanpa henti dengan matanya terbeliak memandang ke atas atau memandang ke sudut tertentu, kanak-kanak berjalan yang jatuh macam kena tolak, mengigau sambil mengatip gigi berulang kali dan mengalami demam panas hanya selepas Asar hingga sebelum Subuh.

So, bila baby atau kanak-kanak diganggu seperti di atas, ia akan memberi kesan yang menyebabkan baby tersebut mengalami sawan tangis (patutlah kebanyakan baby kecil kadang-kadang asyik menangis je walaupun dah macam-macam cara kita buat untuk menenangkannya), autisme (Over Hiperaktif), kanak-kanak menjadi terlalu nakal, terencat akal dan pelbagai kompilasi otak.

Manakala, ibu mengandung juga berkemungkinan akan diganggu oleh jin ni.

Antara tanda-tanda wanita mengandung yang terkena gangguan jin Ummu Sibyan, adalah rasa sesak dada terutamanya selepas waktu asar, yang mungkin berlarutan hingga tengah malam, kusut fikirannya, mengalami sakit di bahagian tulang-tulang belakang, mengigau ketika tidur dan mengalami mimpi yang menakutkan.

Tapi, kita boleh berikhtiar untuk mengelak dari diganggu oleh Ummu Sibyan, iaitu dengan menutup pintu dan tingkap rumah bila waktu Maghrib menjelang dan jangan mengangkat atau masukkan baju  yang sudah bermalam di luar rumah iaitu jemuran tak kering masuk ke dalam rumah.

Sehubungan dengan itu, ada beberapa kaedah rawatan pada baby yang kita boleh apply pada baby, iaitu dengan meniarapkan anak, jangan biarkan matanya melihat ke arah itu, dan bacakan ayat Qursi dan 3 Qul kemudian tiup ke ubun-ubunnya sampai berhenti menangis.

Halaulah dengan bahasa dan bahasa masing-masing, contohnya, "Wahai Ummu Sibyan pergilah kau keluar dari rumahku dan jangan ganggu anak anakku." InsyaAllah Ummu Sibyan akan pergi.

Untuk ibu mengandung pula, kaedah rawatan yang boleh dipraktikkan adalah dengan membaca doa-doa menghindar syaitan termasuk doa menghindar sihir seperti Surah al-Fatihah, Ayat al-Kursi, Surah al-Baqarah, Surah Ali-Imran dan Surah al-Mu’awwizat pada satu sudu madu asli dan kurma untuk dimakan setiap hari sebelum sarapan.

Selain itu, boleh juga dibacakan doa-doa pada minyak zaitun untuk disapukan pada bahagian dada, dahi dan tulang belikat sebelum tidur. Orang cakap mencegah lebih baik dari mengubati kan. Tak salah kita nak ikhtiar dan cuba, mudah-mudahan kita terhindar dari gangguan iblis dan syaitan yang sentiasa mengacau anak cucu cicit Adam.

Semoga kita semua sentiasa berada di bawah lindungan rahmatNya. Aamiin.

Sumber : SINI.

  • Share:

You Might Also Like

3 Comments

  1. Perkongsian yang bermanfaat...

    ReplyDelete
  2. mintak jauhhhh. tak nak kene cam niii. panik oooiii nak handle.

    ReplyDelete
  3. Hello! I know this is kind of off topic but I was wondering if you knew where I could locate a captcha plugin for my comment form?
    I'm using the same blog platform as yours and I'm having difficulty finding one?
    Thanks a lot!

    ReplyDelete