Nak mata lebih galak? Cuba tips ini.

By Cikla Shahril - August 06, 2016

Ada orang kalau bermekap suka 'menonjolkan' tang mata dia. Orang cakap nak nampak mata lebih galak, lebih lebih lagi kalau mempunyai mata yang agak sepet. So, apa kata korang  cuba tips ni.

Biasanya orang pakai eyeliner warna hitam kan? Apa kata lepas ni korang try eyeliner warna lain pulak, seperti hijau, biru, ataupun coklat. Ini akan menjadikan mata korang nampak lain sikit. Tapi, korang kena sesuaikan jugak dengan aksesori dan busana yang korang nak gayakan. Takdelah nampak pelik pulak.

Korang boleh jugak guna shimmery eye shadow untuk mendapatkan kesan mata yang lebih lebar dan besar, pada kelopak mata. *kalau korang tak tau shimmery eye shadow tu apa, korang google lah yeHihi.

Nak mata lebih galak? Cuba tips ini.
Nak mata lebih galak? Cuba tips ini. Sumber Google.

Penggunaan warna putih untuk highlight pada garis mata dan lingkaran dalam mata. Lepas tu, barulah guna eyeliner hitam di bahagian luarnya. Selain itu, oleskan eye shadow berwarna terang pada bahagian tulang kening supaya kesan mata yang lebih galak dapat dihasilkan. Di samping itu, penggunaan concealer di bahagian bawah mata adalah penting untuk menyembunyikan lingkaran gelap *mata panda di bawah mata.

Selamat mencuba!

Sumber : Ruangan Ubah Imej.

  • Share:

You Might Also Like

6 Comments

  1. Aida pakai celak je cikla.
    lelain x pandai :-) ha ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikla pun tak berapa minat makeup. Kalau keluar pun pakai celak dgn eye liner. Lepas tu lipstick sikit bg xnk nmpk pucat...

      Delete
  2. Eye liner je yang kadang PC pakai..itu pun kadang macam tak balance..kikikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga tips di atas berguna ye... Hehe..

      Delete
  3. Dapat eyeliner dr CikLa tadi ...

    ReplyDelete